15 Ekim 2012 Pazartesi

Ekim Ayı Yazarı , Ayfer TUNÇ ve Bir Deliler Evinin Yalan Yanlış Anlatılan Kısa Tarihi


Sevgili Dilara , Dilos'un Kayfesi  çok güzel bir etkinlik başlattı.Her ay bir yazarın kitaplarını okuyup yorumluyor ve yazarın tanınmasına katkıda bulunuyoruz.

Ekim ayı yazarı , Ayfer Tunç ..

Ben daha önce okuduğum bir kitabı ile katılacağım.

Dilara 'ya bu güzel fikrinden ötürü de teşekkürler..

Ayrıca etkinliğe katılanların kitap yorumlarının linkine buradan ulaşabilirsiniz.




Karadeniz'de bir ruh sağlığı hastanesinde karakterlerden doğan karakterler , içiçe geçmiş yaşamlar, her karakterin hikayesinin sonunda bir tebessüme dönüşen kelimeler..
Kitabı hep tebessüm ederek okudum , elimden bırakamadım.
Konu ruh sağlığı hastanesinde geçince hastalar da  hafifinden ağırına psikolojik bozukluklara sahip insanlar topluluğu oluyor.Ancak  onları çevreleyen ve bu hastane ile bağı bulunan insanlar acaba zannedildiği kadar akıllılar mı ?
Ki olmadıklarını da görüyoruz zaten.Kitabın sonu daha trajik, ama bitiş durumu harika.

Yazarın sözleriyle noktalıyorum bu yazımı da ;
"Romanın finali bir tür kıyamet tablosudur, doğru, ama gözden kaçırılmaması gereken şey, bu kıyamet tablosuna yol açan unsurların temelinde akıldan uzağa düşmenin yattığını görmektir. Binanın denize bakan tarafında tek bir pencere bulunmamasından başlayarak, iyi niyetle ama yanlış atılmış adımlar bu kıyamet tablosuna götürür bizi. Kıyamet öngörüsüne rağmen umut vardır ama bir kere anlatıcı kıyamet tablosuna ilişkin somut bir rakam verir. Bu rakam, tümden bir yok oluş yaşanmadığını vurgular. İkincisi bu kıyamet tablosunun bir mitolojiye gönderme yapmasıdır: küllerinden doğan Anka. Bu, sonsuz umuttur, her şeye rağmen yeniden doğuşun habercisidir. Öte yandan romanın ana karakterlerinden biri olan Barış Bakış’ın söylemekle kalmayıp defterine yazdığı son söz romanın en acı ironisidir."
Karıcığım.. delirmiş bunlar der Barış Bakış...

9 yorum:

  1. Kişisel düşünceme göre Ayfer Tunç'un en iyi kitabıdır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayfer Tunç'un okuduğum ilk kitabı idi, sonra bir kaç kitabını daha okudum ama size katılıyorum en iyisi buydu bence de :)

      Sil
  2. Yazarın daha önce "Bir Maniniz Yoksa Annemler Size Gelecek" adlı kitabını okumuştum. Bu kitabına da birkaç kere başladım ama maalesef hep yarıda kaldı, konsantre olamadım bir türlü kitaba :( Umarım bundan sonraki girişimim başarılı olur :)
    Keyifli okumalar tatlım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapların da bir zamanı olduklarına inanırım canım, zamanı geldiğinde anlarsın ve mutlaka okumalısın ;)

      Sil
  3. Paylaşımınız için teşekkürler. Ayfer Tunç'un bu eserini okumadım. inşallah okuyacağım.

    YanıtlaSil
  4. Gerçekten çok güzel bir etkinlik.benim gibi kitap okuyamayan biri için belki biraz da teşvik olur ne dersiniz?
    Sevgiyle

    YanıtlaSil
  5. süper bi etkinlik bu :) bakalım kasımda kim olacak :)

    YanıtlaSil