24 Eylül 2012 Pazartesi

John STEINBECK-Fareler ve İnsanlar



Arka Kapak

George ve iriyarı saf arkadaşı Lennie, yersiz yurtsuz kişilerdir. Dünyada sahip oldukları tek şey, aralarındaki dostluk ve kendilerine ait bir araziye sahip olma hayalidir... İki arkadaş, hayallerindeki arazi için gereken parayı biriktirmeyi planlamaktadır. Ama bir çocuğun zekâsına, aynı zamanda da korkunç bir güce sahip olan Lennie'nin başı sürekli derde girmektedir. Ve bu kez yine belaya bulaştığında, George'un çabaları arkadaşını kurtarmaya yetmeyecektir...

John Steinbeck'in Fareler ve İnsanlar adlı  eseri  okunması gereken kitaplar listelerinde gördüğüm , okumayı da geciktirdiğim bir kitaptı.
Kitabın konusu çok dokunaklı . İnsan ilişkileri, ezilen ve patron olan gruplar , kadının yeri ve duruşu gibi toplumsal  temalara yer verilmiş. 
Zekanın  ,  fiziksel  görüntü ile oluşturduğu  tezat  öne çıkan olmuş.Lennie'nin hassasiyetinin yol açtığı sonlar  çok ironik..
Kesinlikle okunması gereken bir eser.

11 yorum:

  1. Liseden beri okumak istediğim ama bi türlü kısmet olmayan bir kitap.
    Okumak istiyorum. Görürsem alacağım. :)
    Filmide var, onuda izleyemedim.

    YanıtlaSil
  2. okumak istediğim kitap, Teşekkürlerr

    YanıtlaSil
  3. bende birkaç yıl önce okumuştum, okumak için ertelediğim bir kitapdı, çok etkilenmiştim...

    YanıtlaSil
  4. Benim hayatımın kitaplarındandır. Asla unutamayacaklarımdan herhalde. Okumuş ve okutturmuştum orta okul yıllarımda :)

    YanıtlaSil
  5. Bu kitabı okuyalı epey oldu ama Lennie'nin o sarsak ve dokunaklı hallerini hala hatırlarım. Beni en çok etkilemiş Steinbeck romanıdır.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. ben bu romanı okuyalı çok uzun zaman oldu
    ama ne kadar etkileyici bir kitap olduğunu unutmam mümkün değil...

    YanıtlaSil
  7. merak ettiğim klasikler arasında..bu yorumu okuyunca daha bir isteğim oldu
    teşekkürler gonca :) adaşıma sevgiler :)

    YanıtlaSil
  8. heeey ne kitap ama.

    geçen gün bi öyküme sokmuştum corc ve leni'yi.

    bu ayın remzi kitabevi dergisinde bu kitapla ilgili önemli bir haber var.
    :)

    YanıtlaSil
  9. Az önce gördüm kitap blogun olduğunu çook geç kaldım takip etmek için. Bende okumuştum bu kitabı fakat sonu istediğim gibi bitmedi malesef

    YanıtlaSil