20 Mart 2012 Salı

Uyuyana Kadar - S.J WATSON




Anıların sana kim olduğunu söyler.
Ya her akşam uyuduğunda anıların kayboluyorsa?
Adını, kimliğini, geçmişini, hatta sevdiğin insanları, hepsini
bir gecede unutuyorsan,
Ve güvendiğin tek insan sana gerçeğin tamamını anlatmıyorsa…
Christine’nin hayatına hoş geldin.

Romanın yazarı  S.J Watson 2009’da Faber Akademisi’nde,  bizim deyimimizle yaratıcı yazarlık kursuna katılıyor. Sonrasında ise 42 ülkede satılan ve övgüler alan ‘’Uyuyana Kadar’’  ortaya çıkıyor. Wall Street Journal’ın 2011′in en iyi kitap listesinde yer alan roman, yayıncılık dünyasının en prestijli ödüllerinden Galaxy Ulusal Kitap Ödüllerinde en iyi polisiye-gerilim kitabı ödülünü ve İngiliz Polisiye Yazarları Derneği (CWA) John Creasey Hançer Ödülü’nü kazanmış.

Uyuyana Kadar , Doğan Kitap'tan yayınınlandı , tanıtımları çok çekiciydi, okuyan arkadaşlarımdan olumlu yorumlar aldım.Kitaplığımdaydı ,okumak için sabırsızlanıyordum.Beklentilerim boşa çıkmadı ,tam bir psikolojik gerilim.Gerilmedim okurken , sıkılmadım , heyecanlandım kendimi Christine yerine koyduğum zamanlar oldu.Sevdilerimle yaşadığım mutlu anların tadını çıkarttım, olur ya hatırlamazsam diye ;)

Konu detayına girmeden kısaca ; kitapta amnezi yani hafıza kaybı yaşayan bir kadın her sabah yirmili yaşlarına dönerek güne  başlıyor .Yabancı bir adamın yanında açıyor gözlerini , her günü aynı endişe ve öğrenme isteği ile geçiyor.Dr.Nash  yardımcı oluyor  Christine ' e ,günlük tutmasını öneriyor , yazdıkları sayesinde kendisini tanımaya başlayan kahramanımızın anıları canlanıyor .Bu şekilde sona yaklaştıkça kitabı elinizden bırakamıyorsunuz.
Kitapta her günün  aynı olmasına rağmen  tekrara yol açmaması akıcılığını gösteriyor bize.Kurgu da anlatımda güzel.
Sonunu tahmin edemedim bitene dek ve tempo hiç düşmedi .
Okuması zevkli  ,önerebileceğim bir kitaptı.

2 yorum:

  1. bunu okumuştun değil mi blogumda. duruyor.
    evet sürükleyiciydi.
    :)

    YanıtlaSil